Nyheter ... Skreddersydde turer til Syd-Italia - Matera og PugliaPå to og fire hjul ved Gardasjøen og i dalene i Syd-TyrolVespa-tur og andre opplevelser i Grappa-landTo på fire hjul fra Lazio til PiemonteInntrykk fra mat-, vin- og sykkeltur til Matera og PugliaInntrykk fra vakre Bassano di GrappaLes mer under menyvalget Nyheter og Tips

Dette sier kundene om oss

Skreddersydd mat og vinttur i Piemonte

”Da er vi tilbake fra en utrolig flott tur til Piemonte.

Alle var storfornøyd - ordet fantastisk ble brukt i ett sett.....både ift. området - natur vin osv...... men ikke minst det opplegget du hadde snekra sammen var bare FANTASTSK.

Anna Lisa var utrolig flink så vi har bestilt henne til neste tur også...ved kysten ha ha. :-)

En av damene som var med hadde vært i Piemonte tidligere....både på egen hånd og via ett liknende opplegg. DU og ditt opplegg kom klart best ut.....ift. alt....mat....ost.....vingårder....og guide. Veldig gøy :-)”

Piemonte

DET GODE LIV I PIEMONTE

Fottur i Piemonte

"Ville bare takke for en fantastisk tur mat og vinopplevelse i Piemonte. Spesielt likte vi de to Agriturismo-overnattingsstedene! Vi spiste faktisk middag alle tre kvelder på den i Vergne og de var bare helt utrolige!

Fikk også være med på trøffeljakt der! Et par saker. Hotellet i Cortemilia var ikke særlig 'vennlig' sammenlignet med de andre overnattingsstedene. Også kunne vi personlig kanskje tenkt oss 1 eller 2 dags mer vandring i vinmarkene på bekostning av hasselnøttskogene, men det er kanskje fordi de siste ligner på norsk sommerskog så det første er klart mer eksotisk!

Anbefaler dette til alle jeg snakker med - virkelig en topp måte å se en flott del av Italia på!"

Piemonte

PIEMONTE - Gourmetens paradis, self guided individuell gåturer

Tilbakemelding fra fornøyde kunder

"Vil bare takk for all hjelp i forbindelse med vår tur til Italia. Vi hadde en fantastisk tur med et flott sted, fantastisk vertskap, god (og mye) mat og drikke.

Turen var topp på alle måter. Som sagt.. dette var en opplevelse vi ikke glemmer med det første."

Lombardia

IL CASTELLO

Klikk på et av disse produktene for mer informasjon

Tilbakemelding for leie av hus i Toscana

Tusen takk for videreformidling av det flotte stedet i Castiglion Fiorentino! Det var helt topp og vi storkoste oss alle fem familiene. :) Huset var perfekt for oss med svømmebassenget, og det separate huset med kjøkken og spiseplass rett ved og et stykke unna sovende barn.

VILLA DEL COLLE

Klikk på et av disse produktene for mer informasjon

Hyggelig tilbakemelding for leie av leilighet i Firenze sentrum

"Her kommer en liten tilbakemelding etter en fantastisk uke i Firenze.

Leiligheten var helt topp med en utrolig beliggenhet med gangavstand til alt som bør og må sees i denne utrolig vakre byen. Det var en utmerket gate å bo i, med koselige små butikker med alt det en måtte ha behov for.

Maria var hyggelig tilstede når vi ankom og Mario hilste på en dag og fortale om leilighetene og bygget. Spennende historie. Skulle hilse så mye til deg fra Mario.

Takk for hjelpen også denne gang med å finne et meget bra bosted i Toscana/Firenze."

IL BELVEDERE

Klikk på et av disse produktene for mer informasjon

Hyggelig tilbakemelding for leie av hus i Toscana

"Hei Kjersti,

ønsker å takke for god hjelp og service i forbindelse med villaen i Cortona. Vi hadde det som plommen i egget, storkoste oss rett og slett fra morgen til kveld i denne fantastiske villaen.

Middagen vi hadde i villaen var toppen på oppholdet, helt utmerket.

Ønsker deg en fortsatt god sommer og lar følge med en liten bildecollage fra villaen.

Mvh Kari"

VILLA FONTOCCHIO

Klikk på et av disse produktene for mer informasjon

Tilbakemelding for leie av hus på Sicilia

"Jeg ønsker å formidle at vi er storfornøyd med oppholdet i Marina di Modica. Huset Contemplamare nr 2 var helt herlig.

Rent og pent, høy standard, alle fasiliteter, god plass, perfekt beliggenhet og koselige omgivelser.

Anbefales på det sterkeste! Vi besøkte bl.a. øya Ortiga- fantastisk"

Sicilia

CONTEMPLAMARE 1 and 2

Hyggelig tilbakemelding fra Grappa og Prosecco tur i Veneto

"Kjære Kjersti!

Tusen takk for flott arrangert tur til oss 6. Vi har hatt det helt fantastisk, spesielt det første hotellet og vingården (hvor vi overnattet 2 dager x 2) svarte til forventningene.

Sykkelturene var flotte, helt rett med el – varmt og behagelig med lett sykkel disse dagene så det passet bra.

Vespaturen tok vi alle, men jeg satt bakpå – fikk faktisk sett mye mer enn de andre, kunne helt sikkert kjørt selv, men da med svært sakte fart."

"Hei Kjersti, takk for en fantastisk tur til Veneto – Kristine -group

Alt fungerte, alt var luxus, henting og bringing, alt på stell og de herlige overnattingstedene.

Klem"

Veneto

Hyggelig tilbakemelding fra Liguriakysten og Puglia/ Matera

Liguria turen: Kan bare gi gode tilbakemeldinger her også.

Vi likte hotellet veldig godt, super beliggenhet, god frokost og veldig trivelig betjening.

Fra vi ble hentet i en liten Fiat Punto og kjørt opp den smale/bratte veien. Vi hadde en kjempeflink guide. Lunsjen på den gamle møllen var en smaksopplevelse. Veldig mye god mat.

Så tusen takk for flott opplegg."

Liguria
Puglia
Basilicata

EXAMPLES OF PRIVATE SHORT TRIP PACKAGES

Klikk på et av disse produktene for mer informasjon

Hyggelige tilbakemeldinger fra sykkel og vandreturer i Puglia og i Matera

"Hei Kjersti!

Vi har hatt en fantastisk tur! Den ene sjarmerende byen etter den andre. Alt fungerte bra! Og herlige guider! Siste dagen var «end of stage» olivengården og dit syklet vi. Et fantastisk sted med en fantastisk lunsj. Det var kun en liten omvisning, ingen oljesmaking. Drar gjerne tilbake"

"Hei Kjersti.

Beklager sein tilbakemelding, sånn blir det bare av og til. Det var et strålende opplegg fra din side og natur/sceneri overgikk forventningene. Matera er unik. Her kunne jeg tenke meg å reise tilbake. Alberobello spektakulær. Eventyrlige olivenplantasjer, mange nydelige sykkelpassasjer. Utstyret fungerte perfekt, GPX filer har vi ikke brukt tidligere og det var helt genialt. Gode hoteller,- Casa Diva var helt stjerne og Palazzao Indelli på torget fungerte bra. De har faktisk et godt kjøkken, serverte bedre fisk en den anbefalte restaurenten på torget. De klarte ikke helt å betjene så mange gjester. Vi strevde litt med å finne lunsjgården, Masseria Garnappa, km angivelsen var missvisende, men det viste seg å være skiltet fra hovedveien, så vi fant frem. En nydelig plass med skjønne mennesker og god hjemmelaget mat. Det var selvsagt en olivengård så noen genuin vinsmaking ble det ikke, men 3 gode viner ble servert. Stedet anbefales på det varmeste. Turen er dokumentert med masse bilde. Jeg har 3 søstre som nå har fått smake på sykkelferie og er begeistret. Turen er allerede anbefalt til sykkelvenner. Jeg kunne sikkert ha utdypet mer, men som du skjønner har jeg lite ris å komme med. Takk for en vellykket tur i regi av La Bella...

Hilsen Steinar"

"Hei Kjersti,

Vi var som du husker to par/fire personer som gikk og syklet – i rolig tempo – i området Matera, Alberobello, Ostuni, Monopoli og Bari i månedsskfitet oktober-november. Her kommer en forsinket takk! Det er ingen grunn til å repetere detaljene fra turen, utover at det var mange fine opplevelser: Fra grottene i Matera til olivenlundene sør for Monopoli, fra vandring mellom fjellandsbyer til lunsj ved Adriaterhavskysten. God mat og vin hver dag, selvsagt, og glimrende sykler de dagene vi hadde det. Eneste klage er at vi ble våte til skinnet den ene dagen det ble regn, mens vi var ute på tur (vår egen skyld). Alt gikk velsmurt. Henting på flyplassen, guiding i Matera, alle hoteller, transport og bagasjetransport når vi gikk eller syklet. En liten justering i programmet ble raskt ordnet med en telefon til Michele, din/vår kontakt på stedet. Et interessant og velsmurt program i akkurat passe tempo, uten praktiske bekymringer av noe slag. Kort sagt ferie!

Mange takk fra Hans Peter og reisefølge"

”Noen ganger flyter ting som det skal, og det gjorde det absolutt når vi brukte dere. Fra vi landet i Italia til vi dro så var ting som det skulle”

”Tusen takk Kjersti for et supert opplegg for oss i Puglia, flotte hotell, med super service alle steder. Fantastiske bra guider og sjåfører. Matkurset i Matera helt topp Det har virkelig vært en opplevelse å reise rundt i Puglia. Kan virkelig anbefales”

”Vi er vel tilbake etter en vellykket tur. Ville bare si til deg at vi var veldig fornøyd med opplegget og at vi hadde det strålende - selv et par dager med regn ødela ikke for det (kun for lysten til å bruke bassenget) Og vi skulle gjerne blitt værende noen ekstra dager ved havet. Ønsker deg en fin sommer og tar gjerne kontakt med deg ved en annen anledning.”

”Vi (en gruppe på 21 personer) vil gjerne takke La Bella Italia og Kjersti for en fantastisk tur til Italia, (Matera og Puglia) fra 6 -11 september. Turen var uforglemmelig fra vi ankom til vi dro. Alt var helt perfekt; sykkelutleie, foreslåtte sykkelruter, overnatting i flotte hoteller og mat på gode restauranter. I tillegg hadde vi interessante omvisninger i Matera og to vingårder. Alt stemte til og med været. Tusen takk for en meget godt planlagt tur til et fantastisk område i Italia”

”Vi hadde en veldig flott tur. Alle var veldig fornøyde med området, hoteller og guiding og restauranter. Du fikk masse skryt av alle sammen. Vi hadde ikke spist så mye spesiell mat hvis vi skulle ha valgt selv. Veldig bra. Hotellene var også kjempe bra, både i Matera og Monopoli.”

”På vegne av de 6 damene i «Gourmetklubben» må jeg på det varmeste få takke Kjersti og La Bella Italia for en helt fantastisk tur til Puglia nå i juni. Klubben vår feirer 31 år iår, og en bedre «jubileumstur» er vel knapt mulig å oppdrive. Det har vært et eventyr fra start til slutt; en perfekt miks av mat, vin, kultur, byvandring, sykling, matkurs, olje- og vinsmaking. Puglia er vakkert, gjestfritt og innbydende - spekket med sjarm og historie. Vår tur gikk fra kulturhovedstaden 2019, Matera, via Alberobello og Ostuni - til den nydelige kystbyen Monopoli. To dager tilbrakte vi på sykkelsetet, med etapper på henholdsvis 45 og 65 km. Med strålende sol, blå himmel og temperaturer rundt 30 grader var det en rimelig varm affære, men opplevelsen var verdt hver svettedråpe. Olivenlunder, blomsterenger, geiteflokker, pittoreske små landsbyer, hyggelige kafeer, strandpromenader og vakre bygg var noe av det vi suste forbi - på overraskende gode sykler. Det var både småveier og mer traffikerte områder, både flate partier og litt mer småkupert, men alt i alt et enkelt terreng å sykle i. Gode kart og GPS-filer fikk oss vel gjennom landskapet. Servicen fra Kjersti og hennes italienske kollega Michele var upåklagelig - det hele var et solid og profesjonelt opplegg ned til minste detalj. Maten og vinen er av ypperste kvalitet - en avhandling verdig, men vi nøyer oss med å si: reis og smak! Grazie fra Gry, Turid, Åse Kari, Gry, Bente og Anne. La Bella Italia!”

Puglia, Matera og Liguriakysten / Cinque Terre Puglia
Tusen takk Kjersti for et supert opplegg for oss i Puglia, flotte hotell, med super service alle steder. Fantastiske bra guider og sjåfører. Matkurset i Matera helt topp Det har virkelig vært en opplevelse å reise rundt i Puglia. Kan virkelig anbefales Liguria turen Kan bare gi gode tilbakemeldinger her også. Vi likte hotellet veldig godt, super beliggenhet, god frokost og veldig trivelig betjening Det blåste ganske mye når vi var der så vi kunne ikke ha båttur utenfor Cinque Terre, men vi koste oss i båt og hadde lunsj på Isola Palmaria. Besøket og lunsjen på gården var helt topp. Fra vi ble hentet i en liten Fiat Punto og kjørt opp den smale/bratte veien. Vi hadde en kjempeflink guide. Lunsjen på den gamle møllen var en smaks opplevelse veldig mye god mat. Santa Margherita var ett supert sted å feriere, vi likte oss veldig godt Kan anbefale å gå turen fra Santa Margherita og inn til Portofino. Så tusen takk for flott opplegg."

45 personer, 11 familier som leide en bondegård en uke.

Stedet er nydelig! Vi har kost oss masse og hatt en fantastisk fin uke. Vertskapet tok i mot oss med åpne armer og vi har fått lov til å gjøre akkurat det vi ville (hoppe i bassenget, spille musikk om kvelden, fyre opp bål m.m.). Gutten deres ble god venn med våre barn og var med oss nesten hver kveld. De to middagene med kokk ble også veldig bra, særlig show-coocking-seansen. Maten var nydelig (og rikelig) og vertskapet dekket opp og gjorde det veldig hyggelig for oss. Din italienske samarbeidspartner har også gjort en god jobb: Michele møtte oss i Matera for å hilse på. Veldig glad for at du anbefalte oss å dra dit, byen er utrolig interessant. Vi hadde to flinke guider og spiste god mat på en hyggelig restaurant. Og så fikk vi en bussjåfør med godt humør som tydeligvis hadde kjørt på dårlige veier før. Alt klappet perfekt. Utleiesyklene var også helt topp. De stod parkert i en bod med navn på hver av oss (de var tilpasset vår størrelse). Vi hadde hjelmer, låser, sykkelbagger og repareringskit."

"Hei Kjersti,

vi er superfornøyd med stedet og vil gjerne anbefale det varmt for fremtidige turer du arrangerer for andre også. Vidunderlig å få være et sted der vi kunne showe rundt som gjengen vår vanligvis gjør. Concetta holdt også et veldig interessant (og perfekt kort) foredrag om gården, olivenoljeproduksjonen osv. Tilleggsprodukter (massasje, pedikyr, manikyr) var av god kvalitet og godt lagt opp. Mine klare favoritter var Polignano a mare og Matera. Min familie fikk dessverre ikke syklet nevneverdig, var rett og slett litt engstelig for 7 åringen og sånne små mangler på oppmerksomhet. Vi har jo ikke konkludert ennå, men stemningen er lovende for at vi kan dra tilbake dit høsten 2021 også. Byer som ble besøk at gjengen var blant annet:

• Ostuni
    • Trulli di Alberobelllo (litt skuffende og fort ferdig)
    • Torre Canne
    • Salvettri
    • Monopoli

Pluss en haug til som jeg ikke husker."

Puglia
Basilicata

SYKKEL OG VANDRETURER

La Bella Italia

Organisasjonsnummer: 981066480

Adresse: RE Gründerhus, Torvveien 19, 1383 Asker

E-post: info@labellaitalia.no

Mobil: +47 971 54 806

Merk: Selv om vi gjør vårt ytterste for at informasjonen på disse sidene skal være korrekt til enhver tid,
kan det hende at det sniker seg inn feil i beskrivelsene av produktene og i prisene.
Vi tar derfor forbehold om at slike feil kan finnes.